Friday, 21 June 2013

IZINKAN AKU

Izinkan aku...
Terus mengenali engkau..
Izinkan aku...
Terus sukakan engkau..
Izinkan aku...
Terus cintakan engkau..

Biar tak siapa tahu..
Biar tak siapa ambil tahu..
Juga biar lahh ta siapa yg mengerti..
Ape sebab musabab..
apa punca atau apa jua definisinya..

Kerana aku mahukan..
Cinta kerana Allah..
Cinta yang ta perlu di uar uarkan..
Biarkan Allah yg tahu..
Biarkan hanya Allah yg mengerti..
Biarkan juga,
 cuma Allah yg memahami..
Menemani, 
melihat, 
semuanya aku adaptasi dari cerita kita..

Telah aku panjatkan doa..
Telah aku himpunkan harapan..
Telah aku bukakan seluasnya..
Pintu hati..
Untuk kau..
Hanya kau..
Ya--
cuma engkau..

Mimpi aku..
Allah satukan kita...
Mungkin tidak disini..
Tapi di sana nanti..

Harap aku..
Ketika aku duduk menghadapnya..
Doa yg aku panjatkan..
Bakal dikabul..
Bakal dipermudah..
Bakal dipenuhi..
Satukan kami, kerana cinta aku kepadamu..
Adalah kerana ALLAH.

Tidak keterlaluan mungkin..
Aku bangkitkan..
Ya aku rindukan kau..
Ketika insan lain meminta aku..
Bersama yg lain..
Ketika yg lain meminta aku..
Meluahkan segalanya..
Aku pilih untuk diam..

Kerana aku takut..
Takut Allah akan kurangkan rasa cinta,
Takut Allah akan kurangkan rasa sayang,
takut Allah akan kurangkan rasa rindu aku..
Pada kau..

Biarlahh Allah pelihara..
Biarlah Allah jaga..
Biarlah Allah je yg tahu..
Cinta aku pada kau..

Dan izinkan aku..
Terus memelihara rasa ini,..
Hingga selama mana aku mampu bertahan..

Semoga engkau orang yg tepat..
Semoga rasa ini juga rasa engkau..
Semoga kau sentiasa baikbaik wahai kekasih..

Tuesday, 18 June 2013

Ngarut aaa ngarut

Citer buat kueh raya~

Datang tempat keje, bagi salam..
Masok aaa tgu ape agy?
pahtu, setel newspaper,coklat,kuih,serbuk, and many moree...
Dok aaaa layan menggentel kueh..

Lama skit--
pasang radio..
Bosang nak mati,...
Tak paneh aaa..
Pahtuu plok, kuar arr penyampai radio yg bebelbebel tuu..
Layankan je lahh jang oi...

Tetibe tibe--
" tika begini tercaricari sebuah cinta hilang,.. "
Me and mam boss, TERSENTAK 
Sesama jerit plakk..
" aduh ! Menusuk "

Memang menyentapkan hati dan perasaan bhaii..
Aku plak mmg jiwang karat..
Mam boss plak kata, lagu zamanzaman hangat bercinta dengan boss.
Hahaha kami gelak sesame.

Huwatdahek laaa lagu menggamit memory,
Ex wa bagi dulu..
Memey aaaa sentap...
Lepas tu... keadaan kembali sunyi..
Memasing layan fikirang memasing..
Aku sedosedo je, dah kul 2.

sonok plak keje arini..
Rasa kejap je. Hahaha 
Dahdah, cerita mengarut aku pun org nk baca..

Saturday, 15 June 2013

Kekasih halal...

Selalu dan senantiasa..
Ta pernah skali aku terlupa..
Walau sehari bahkan sedetik...
Ianya selalu dan sentiasa...

Aku berdoa, 
Allah akan makbulkan..
Apa yy aku mohon..
Ape yg aku mintak..
Ape yg aku doa..

Selalu dan sentiasa..
Inginkan dia menjadi kekasih halal..
Menjadi imam juga ketua..
Yang mampu menerima aku apa adanya..
Yang mampu menjaga dan memimpin aku..
Berada benar dijalan Allah..
Membawa ke syurga Allah..

Jannah--
Itu matlamat..
Kekasih halal--
Itu juga impian..

Allah, 
Untuk kali ini aku memohon..
AKu ingin memilikinya..
Didunia dan akhirat..
Aku inginkan dia..
Hanya KAU yg tahu..
Faham..
Mengerti..

Apa yg berad jauhh...
Jauhh didalam lubuk hati...
Dan juga fikiran aku...
Aku cuma inginkan dia..

Ya Allah,
Andai benar dia tercipta untukku..
Kau kuatkanlahh jodoh kami..
Kau dekatkanlah hati kami..
Kau tetapkanlah iman kami..

Tapi--
Andai dia bukan imamku..
Kau jauhkan lah dia dariku...
Kau jauhkan lahh hati kami..
Kerana sesungguhnya..
Aku sakit bila menyintainya..
Aku sakit bila memandangnya..
Aku sakit bila mengetahui...
Dia hanya mengagumi insan lain..
Yg pastinya lebih segalanya dariku..

Kau kuatkanlahh aku..
Kau tabahkanlahh aku..
Kerana aku...
Sesungguhnya dan sekuatnya..
Inginkan dia..

Menjadi yang halal buatku.
Aminn
Aminn ya rabbal alamin.

KASIH SAYANG VS BENCI

Balah

Andai satu hari..

Kau dan aku berbalah..
masihkah kau mahu terus..
Berada dekat dengan aku..
Berada selalu dengan aku..
Berada selalu untuk aku..

Bisakah engkau terus..
Berdiri untuk aku..
Berdiri dengan aku..

Marilah...
Kita balik pada Allah..
Kita lihat semula pada Allah..
Kerana Dia
Untuk kita..

ALLAH. 
AKu minta..
Hapuskan perbalahan ini..
Izinkan...
Kami terus menyebar kasih sayang

Perbalahan itu...
Tidak membawa keuntungan...
Pada aku..
Pada dia..
Juga pada sesiapa..

KELUARGA

Dia yg selalu ada..
Dia yg sentiasa ada..
Dia yg tak pernah hilang...
Siapa? 

Anugerah Allah tidak ternilai..
Sementara didunia..
Sementara masih diberi nafas..
Sementara masih ada peluang untuk kita bernafas..

Syukurlahh mereka ada..
Itulah KELUARGA..
Mungkin,
Hari ini tidak sependapat..
Hari ini tidak sepahaman..
Hari ini tidak sehaluan..

Tapi berfikirkah kamu walau sejenak..
Siapa yg kamu ajak bermain ketika waktu kecilmu..
Siapa yg ada dipagi raya bersama kamu menyambut kemenangan bersama..
Siapa yg utuh,kekal,tetap dan tegar membela kamu ketika manusia lain...
Sedang sibuk menuding ke arah kamu?

Keluarga..
Alhamdulillah ya Allah..
Aku masih punya mereka..
Tatkala ada yg keseorangan..
Tatkala ada yg kesepian..
Aku yakin..
Aku punya mereka..
KELUARGA.

MAHUNYA AKU

Aku nak itu..
Aku nak ini..
Kau--
iyakan saja
Berikan saja
Ok kan saja
Anggukkan saja

Semua kerana aku
Apa saja mahuku
kerana yg meminta itu aku.

Sebenarnya..
Satu yg aku mahu..
Satu yg aku buru..
Satu yg aku tuju..

Kau--
cuma itu..
Mahuku

KATA

Kata..

Katanya..
Mahu yg terbaik..
Segalanya..
Semuanya..
Seluruhnya..
Terbaik--

kata kita..
Nantilah..
Tengoklahh..
Fikir dulu lahh..
Sekali tidak..
Tak melawan..
Sekali tidak..
Tak membantah..

Tidak diminta..
Barang sedikit..
Walau secalit..
Barang secoet..

Cukuplahh..
Sekadar...
Mendengar..
Listen..listen.. dan listen..

Dengarlahh..
Pahamilah..
Katanya..

KATA DIA...


Kata dia..
Betapa lelahnya mengerti..
Betapa lelahnha memahami..
Betapa lelahnya mencintai..
Betapa lelahnya merindui..

Tiada balasan..

Kata dia..
Andai disetiap kali ada itu 
Hanya kerana kasihan..
Hanya kerana kebosanan..
Hanya kerana arahan..

Jujur--
itu hanya meranapkan..
Itu hanya menghancurkan..
Itu hanya meluluhkan..
Aku..
Hati aku..
Dan sebenarnya..
Rasa aku..


Kata dia..
Adalah aku..
Maafkan saya

Maafkan saya..
Andai apa yg dikata..
Andai apa yg ditutur..
Andai apa yg dibahasakan..
Andai apa yg di bicarakan..
Andai apa yg diutarakan..

Tidak  elok..
Tidak bagus..
Tidak baik..
Tidak sedap didengar..
Juga,
Tidak perlu untuk keluar..

Tapi percayalah..
Ini..
Itu..
Juga yg lain..
Keluar semuanya..
Bukan sematamata buta..
Tapi hati..

PESTAIM (First Time)

Pertama kali

Pestaim tengok..
Pestaim cakap..
Pestaim gurau..
Pestaim gaduh..
Persaim berbalah..

Semuanya pestaim and menjadikan ianya one step ehead..
For the next time..
Sumpah. Lillah.
Aku ta menyangka yang akan sampai ke tahap yang jauh sepeti ini..
Aku tahu...
Pestaim itu yg membawa kita
Pergi lebih jauh
Bahkan lebih jauh meninggalkan pestaim itu..
Ye..
Aku mengerti..
Tanpa pertama kali itu..
Semuanya takkan bermula


Sekarang--

Semua da to many time..
Gaduh..
Tengok..
Cakap..
Sembang..
Berbalah...

Aku..kau.
Dan takdir Allah...

Terima kasih atas pertama kali itu..

Jujurnya...
Hingga ke detik ini...
Aku juga masih mencari..
Aku juga masih cuba mengerti...
Aku juga masih ingin mengenali..
Aku juga masih sedang memahami..

Apa yg aku tahu...

Aku suka..
Aku sayang..
Aku cinta..
Aku tunggu..

Sampai masa... 
Semuanya akan bermula balik..
Seperti pestaim aku kenal kau..
Seperti pestaim aku tengok kau..
Tapi dalam situasi berbeza..
Waktu berbeza..
Status berbeza..
Baik... mahupun buruk akhirnya...

aku bersyukur..
Atas pertama kalinyaa itu.

CUKUP

Indah..
Disetiap adanya engkau..
Disetiap hadirnya engkau..
Disetiap munculnya engkau..

Segala tutur bicara..
Segala semua kata2 ..

Menjadi suatu yg indah..
Buat aku..
Untuk aku..
Masih,untuk aku..
Jatuh bangun aku..
Susah senang aku..
Gembira sedih aku..
Cukup adanya engkau..

Indah semuanya

KENANGAN

Dulu..
semalam..
hari ini..
sekarang..
dan esok.. 

semuanya akan menjadi kenangan buat kita satu hari nanti..

Tak kira mcmana kita lalui..
Macammana kita harungi..
Bagaimana kita tempuhi..
Semua kenangan kita akan sentiasa..selalu dan takkan dilupakan..

Walau teruknya aku..
Walau bodohnya aku..
Walau hodohnya aku..
Walau jeliknya aku..

Sekali--
tak pernah kau merungut..
Tak pernah kau bersungut..
Hanya kerana itu...
Janji sedap mata memandang..
Memadai..
Mencukupi..
Melebihi.. ape yg diperlukan..

Cukup.. 
Aku tahu kau lebih dr org lain..
Kerana kenangan kita..
Kerana pengalaman kita..
Kerana kita..

Aku bahagia...
Dengan kenangan ini...

TERIMA KASIHH

Terima kasih...
Kerana selalu mendengar..
Kerana selalu hadir..
Kerana selalu ada...
Kerana selalu berkongsi..
Juga selalu memahami..

Tidak pernah berkata tidak..
Tidak pernah sekali menolak..
Jauh sekali untuk membentak...

Terima kasih disetiap kali ada..
Terima kasih disetiap kali hadir..
Hanya kau..
Cuma engkau..
Itu yg aku nak..