Daisypath Anniversary tickers

Monday 5 December 2011

1ST TIME WAYANG~

Mesti ramai yang tertanye2 kenapa entry kali ni cik donut bagi tajuk ni? Ta kurang jugak yang fikir bukanbukan. Adik aku pun tanye kenapa 1st time wayang tajuk nyeee..

Cerghite nye bermula begini, isnin lepas, 1st disember, mase barubaru duit nak masuk, aku pun cadangcadang nak bawak adikadik tengok wayang (baikkan aku ni? Haha sila muntah hijau)

Then ditakdirkan tuhan, aku ta jadi pegi pun.. so esoknye bawak lah budakbudak tu pegi tengok wayang..mule lah dari rumah, pegi ni bukan main semangat adikadik aku ni,.. dalam bas ta payah cerite lah,…kitorang 3 beradik je yang bising, ye lah macam rapid kl tu bapak aku punye syarikat.. hahaha

Arakian, lepas tu, selamat lahh kami sampai ke taimsekuerr..punye lah teruja sampai aku ni ta perasan, aku pakai seliper buruk je (sangad sangad buruk kott) hahaha then aku pun naik lahh eskeletor. Jalan punya jalan punya jalan, sampai ke tempat yang dituju,.. yang kelakar  nye, orang yang keje kat GSC tu siap cakap ape taw.. “eh ! kakak ni !” dia plak yang teruja Nampak aku

Hahaa sebenarnye, memang patut dia teruja sbb aku dah datang semalamnye, masa 1st of disember tu siap buat movie marathon,.. tu yang dia teruje gilerr tu. Lepas tu aku pun beli ticket wayang lahh kan,.. beli 3, aku, adik aku yang num 3 tu and yang num 4.. sementara nak tunggu kul 12 cerite tu start, kami pun pi pusingpusing lahh kat taimsekuerr tu..

Adik aku yang kecik ni plak semangat dia lain macam, bila aku cakap ta jadi nak tengok wayang, dia dah tarik muka limeposen. Hahaha janga ta pecaye,tambah patposen je dah boleh naik bas taw ! (bas agy, hahaha)

Lepas tu tunggu punya tunggu sampai lah ke waktu suruh masuk tuu.. hehe ni yang teruja lebih ni, bayangkan yang tengok cerita tu Cuma seblas atau doblas prang je.. hahaha (3d kot, dapat ceghemin mate percumaa.. pinjam je sebenarnye)
adik aku yang no 4

Masa memula masuk  tu cerah agy lahm,,, then cari cari tempat duduk and kami pun duduk,… lepas tu, movie pun setart… memula nak tengok wayang kana da iklan yang berjelajela tu, ha adik aku yang kecik nil ah asyik tanye, “along, da start ke?” aku jawab belum. Dia pun tengok agy, sampai memula start cerita tu, dia tetibe cakap “along ! kuatnye suara dia, “ nada adik aku bercakap tu aku rasa lagi kuat dari sound movie tu sbb aku yakin sangat semorang dengar apa yang dia cakap..

Tergelakgelaka ku ngan adik aku tu,.. then dia pun diam je,.. focus tengok wayang.. tetibe je dia bersuara agy, “along along, nanti lepas habis wayang ni along pegi buka lampu erk? Gelap lah, adik tak Nampak nak jalan…” again aku tergelakgelak kat situ, mahu nye tak… dia ingat aku ke yang pegang remote sound wayang and jaga suis lampu?

Lepas tu aku buka popkon, nak makan la bajetbajet.. ape yang bagus kat adikadik aku ni, ape aku bagi dorang ambik,… ape aku bagi tanpa banyak cakap diorang makan,. So aku pun bagi arr popkon tu, yang num 3 tu makan kool je lahh, tetibe yang kecik tu amik, and cakap “eh dah dah.. tutup lah, bawak balik bagi ibuu..” haha

Gelak agy, aku  rasa kitorang gelak sebab adik aku tu je.. bukan sebab tengok wayang. Sampai kesudah, bila dah habis wayang tu tetibe lampu bukak sendiri, and kitorang pun keluar.. aku pun tanye lahh kat adik aku tu “ adik nak ikot agy ke lau along nak g tengok wayang?” dia angguk, macammacam cerita gak dia sebut, teruja ta hilang agy..

Da habis tu memasing pun lapa, aku cakap lahh, “jom along banje pi makan mekdo (mc Donald) “ depa pun suke lahh.. hahaha sesampai nye kat mekdo, beli lah mendemende and makan.. masa dalam perjalanan balik tu, ta habis habis dia bercerite pasal movie. Penat gak nak dengar, tapi layankan je, hujan plak that time. Hmm memang syok,..

Aku cakap ngan adikadik aku , lepas turun bas, lintas jalan and terus lari balik umah.. yang dia(kecik tu) ta sempatsempat terus mencicit berlarilari balik  rumah.. aku plak, enjoy the moment lahh main hujan.. tapi aku rasa memang  itu lah bende paling kelakar yang berlaku sepanjangpanjang aku kenal wayang ni.. hahaha
Dah dah, lain kali lah sambung entry merepek aku ni.. bubbye uolss, got to go,

Assalamualaikummmmm J

JJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJ

No comments:

Post a Comment